Algemene voorwaarden

Meireis 2025

ALGEMENE VOORWAARDEN MEIREIS

Bij de aanvraag ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Het is daarom belangrijk dat je deze voorwaarden goed leest alvorens je de aanvraag verstuurd. Wij doen de boeking voor jou en reserveren datgene wat door jou besteld is.

Wij gaan ervan uit dat je de reisinformatie op onze website hebt gelezen.

ALGEMENE ZAKEN

Publicatie

De in onze informatie op de website getoonde foto’s zijn ter beschikking gesteld door de accommodatieverschaffer. Deze foto’s dienen uitsluitend om een idee te geven. Omdat niet ieder appartement gelijk is, kan het voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie afwijkt van de foto. Voor kennelijke zetfouten kan de organisatie nooit aansprakelijk worden gesteld. Eventuele fouten zullen op de website hersteld worden, zodat je altijd de meest actuele en juiste informatie kunt terugvinden.

Privacy

Voor het boeken van een reis hebben wij jouw gegevens nodig. Deze gegevens worden met zorg behandeld en buiten de reisorganisatie en accommodatie, niet aan derden verstrekt.  

Copyright

Copyright 2025 Meireis. Niets van de website mag worden overgenomen, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt d.m.v. druk, fotokopie, microfilm of op welke wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de organisatoren.

De vermelde prijzen op de website zijn per persoon.

Toeristenbelasting

Toeristenbelasting dient ter plaatse te worden afgerekend. De vermelde prijzen van deze plaatselijke kosten zijn een indicatie en kunnen in werkelijkheid afwijken.

Overige kosten

De boekingskosten en administratiekosten zijn inclusief.

Boeken

Op het moment dat je het ingevulde aanvraagformulier retourneert, ga je akkoord met de algemene voorwaarden en na ontvangst van de bevestiging is de boeking definitief.

Annuleren

Iedere deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een reis- en annuleringsverzekering. In geval van Coronabesmetting neem contact op met je eigen reisverzekering, wij kunnen geen restitutie geven. Alle annuleringen dienen schriftelijk (per e-mail) te worden medegedeeld. De ingangsdatum van de annulering is de datum van ontvangst van de e-mail. De annuleringskosten zijn als volgt:

  • Annulering tussen bevestigingsmail van boeking en 30 dagen vóór de aankomstdatum: 30%
  • Annulering tussen 29 en 15 dagen vóór de aankomstdatum: 55%
  • Annulering tussen 14 en 8 dagen vóór de aankomstdatum: 80%
  • Annulering tussen 7 dagen vóór de aankomstdatum en/of de dag van aankomst (of later) 100%

Minimumaantal deelnemers

Wij behouden het recht om de reisovereenkomst op te zeggen indien het aantal deelnemers kleiner is dan het door ons of de samenwerkende reisorganisatie vooraf gestelde minimumaantal. In dit geval berichten wij de deelnemer uiterlijk 1 maand voorafgaand aan de reis.

De al betaalde gelden worden gerestitueerd. In sommige gevallen bieden wij een vergelijkbaar alternatief aan. Deelnemers kunnen dan kiezen voor de gewijzigde reis of voor restitutie van de (aan-)betaling.

Aansprakelijkheid

De deelname aan (sportieve-) activiteiten binnen of buiten het aangegeven programma gebeurt altijd op eigen risico van de deelnemer(s), ook als deze door de reisbegeleiding worden georganiseerd. Meireis-organisatie en haar partners kunnen geen verantwoordelijkheid aanvaarden. Alle aangegeven activiteiten zijn onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden en geheel op eigen risico. Wij zijn uiteraard verantwoordelijk voor de door ons verleende diensten, zoals voor juiste advisering en correcte afhandeling van de reservering/boeking. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor handelingen en/of nalatigheden van de betrokken dienstverlener(s). Noch voor de juistheid van de door deze dienstverlener(s) verstrekte informatie.

Informatieplicht

Je bent verplicht de organisatie te informeren over jouw lichamelijke en/of geestelijke toestand (waaronder het gebruik van alcohol, drugs of medicijnen) als dit kan leiden tot ongemak, gevaar of risico’s voor jezelf of andere reizigers. 

Hoofdelijk aansprakelijk

Degene die een reis boekt, de hoofdboeker, is aansprakelijk (ook voor alle anderen die hij/zij aanmeldt).

Minderjarig en boeken

Door het maken van de boeking en betaling van de factuur verklaart de minderjarige reiziger toestemming te hebben gekregen van ouder(s) en/of verzorger(s).                                                            

Betalen

Na ontvangst van de bevestiging ontvang je een betaalverzoek voor de aanbetaling van € 250,- per persoon. Boek je binnen 10 weken voor vertrek dan dient de volledige reissom voldaan te worden. Het gehele bedrag dient uiterlijk 10 weken voor vertrek voldaan te zijn. Na de aanbetaling ontvang je een betaalverzoek voor het resterende bedrag. Voor de aanbetaling en het resterende bedrag worden geen facturen verzonden. Mocht een factuur gewenst zijn dan brengen we € 8,50 in rekening voor de administratiekosten. Wanneer niet aan de betaalverplichting wordt voldaan, komen evt. rente, incasso- en administratiekosten voor rekening van de hoofdboeker.

Reisdocumenten

Het is verboden om met een verlopen paspoort of identiteitskaart te reizen. Het over de juiste reispapieren beschikken, is ten alle tijden je eigen verantwoordelijkheid. Zorg dat je goed op de hoogte bent van de eisen en regels van het vakantieland.

Verzekeringen:

Het is raadzaam voor vertrek je verzekering te checken.  Aangezien de verzekeringsmaatschappijen wintersport als een risicosport hebben ingeschaald, dien je te controleren of er sprake is van wintersportdekking. Als dit niet het geval is, adviseren wij je je voor deze week wintersportdekking bij te verzekeren. Neem je verzekeringspas en de benodigde telefoonnummers mee op vakantie.

Geen afkoelingsperiode

Wij willen je erop wijzen dat boekingen die je maakt definitief zijn. De zogenoemde ´afkoelingsperiode´, die in de wet ´kopen op afstand´ wordt genoemd, is niet van toepassing op deze reis.

Wijzigingen van de reis

Voor elke wijziging die wordt doorgegeven nadat de bevestiging is verzonden, brengen wij je € 35,- administratiekosten in rekening. Voorwaarde blijft dat deelnemer de gewijzigde reissom volgens de betalingsregeling voldoet.

Uitsluiting

Als een passagier de regels overtreedt of ernstig wangedrag vertoont, wordt hem en zijn eventuele reisgenoten verdere deelname aan de reis ontzegd. De volledige verantwoordelijkheid voor alle gevolgen die uitsluiting van verdere deelname aan de reis met zich meebrengt, zijn voor rekening van betreffende passagier.

 

 ONDERWEG

Controleer altijd voor vertrek de site van de ANWB voor de meest actuele regelgeving: http://www.anwb.nl

Routebeschrijving

Voor een algemene routebeschrijving verwijzen we je naar http://maps.google.nl.

Sneeuwkettingen/winterbanden

Laat je goed informeren over het rijden naar het wintersportgebied en de wettelijke eisen die gelden in de desbetreffende landen waardoor je goed voorbereid op vakantie gaat.

Reflecterend vest

De Europese Commissie en de ANWB verplicht bestuurders om een reflecterend vest te dragen bij pech of een ongeluk en raad aan om deze ook voor alle inzittenden bij je te hebben. Deze vesten zijn o.a. te koop bij de ANWB. Het niet in de auto hebben van een veiligheidshesje kan een bekeuring opleveren.

Gevarendriehoek

Het is verplicht een gevarendriehoek in de auto te hebben. Het gebruik van een gevarendriehoek is alleen verplicht als het plaatsen ervan geen gevaar oplevert.

Parkeren auto

We reserveren per appartement 1 parkeerplaats (tenzij anders bepaald), deze dien je terplekke       (voor € 80,- die week) af te rekenen.

Indeling auto’s:

Als je aangegeven hebt te willen (mee)rijden dan kijken we of er eventueel plaatsen vrij zijn bij andere deelnemers.

 

DE ACCOMMODATIE

Aankomst- en vertrek dag

Op de aankomst dag (zaterdag) kun je doorgaans je appartement vanaf 16.00 uur betrekken. Op de vertrek dag dien je je appartement voor 10.00 uur te hebben verlaten.

Toeristenbelasting

Toeristenbelasting geldt voor alle deelnemers van 18+ jaar en dient ter plaatse te worden afgerekend.

Borg

Je dient zelf borg te staan voor het appartement à € 400,-. Dit wordt als je de sleutel krijgt geregeld met je bankpas, creditcard of contant. Check bij binnenkomst de inventarislijst in je appartement. Mocht iets ontbreken of defect zijn, dien je dit zelf te melden bij de receptie. De borg krijg je, als het appartement bij vertrek in orde is bevonden, weer retour. De afhandeling van de borg is te allen tijde een zaak tussen jezelf en de accommodatieverschaffer. De hoogte van het borgbedrag kan tussentijds wijzigen. De organisatie heeft hier geen enkele invloed op en kan dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor meningsverschillen over de borg met de accommodatieverschaffer.

Voorkeuren en wensen

Aan speciale wensen die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zullen wij zoveel mogelijk proberen te voldoen. Helaas zijn wij hierbij afhankelijk van de accommodatieverschaffer en kunnen hierdoor niet altijd aan de wensen voldoen.

Diefstal/inbraak

De organisatie kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor inbraak in je appartement of diefstal van persoonlijke eigendommen. Hierbij dien je je te wenden tot je eigen verzekering.

Beddengoed en bad linnen

Het gebruik van beddengoed en bad linnen is inclusief in de reissom. Het is raadzaam om zelf extra handdoeken mee te nemen, omdat de handdoeken gedurende de week niet worden gewisseld.

Schoonmaak

Het appartement dient er bij vertrek op het oog netjes uit te zien. De keuken moet volledig schoon zijn en de vaatwasser moet leeg zijn. Het beddengoed en bad linnen dient op een stapel in de hoek van de woonkamer gelegd te worden, de koelkast dient leeg te zijn en het vuilnis dient in de daarvoor bestemde vuilnisbakken buiten gedeponeerd te zijn. Als het appartement niet in goede staat verkeert, kunnen kosten op de borg in mindering gebracht worden.

Geluidsoverlast

Het kan helaas gebeuren dat er medevakantiegangers zijn die overlast veroorzaken. Wij hebben hier geen invloed op. Het kan ook voorkomen dat je zelf (bewust of onbewust) voor overlast zorgt. Het management kan je verzoeken je gedrag aan te passen. Als de klachten blijven bestaan, heeft het management het recht je uit de accommodatie te (laten) zetten. Alle hieruit voorvloeiende gevolgen zijn voor eigen rekening.

OP VAKANTIE

 Skipas

De 7-daagse skipas is inbegrepen in de reissom. Voor uitgifte en gebruik van de skipas worden onveranderd de voorwaarden van de betreffende skiliftmaatschappij toegepast. De organisatie is niet aansprakelijk voor verloren skipassen of skidagen door sluitingen van skiliften en skipistes en mogelijke andere onvoorziene zaken. Mocht je tijdens je vakantie om wat voor reden dan ook één of meerdere dagen geen gebruik kunnen maken van je skipas, dan dien je zelf ter plaatse met de liftmaatschappij contact op te nemen voor een eventuele restitutie. 

Materiaalhuur

Je kunt zelf materialen meenemen of je hebt bij het boeken op de website aangegeven materialen te willen huren. Je bent zelf verantwoordelijk om bij het volgen van de begeleiding op tijd in het bezit te zijn van de materialen. De huur van het materiaal wordt een borg gevraagd van €50,- en dient bij ontvangst van de materialen ter plekke contant te worden betaald. Of je ontvangt een betaalverzoek hiervoor.

Verlies, schade en diefstal

De huurder is volledig aansprakelijk voor het gehuurde materiaal gedurende de hele huurtijd, het risico voor verlies, diefstal, opzet van derden, toeval, overmacht of beschadiging van het gehuurde. De huurder dient de goederen met normale zorg te behandelen. Beschadigingen worden aan de huurder in rekening gebracht, tenzij het normale beschadigingen door slijtage betreft. Tegen breuk, beschadiging of diefstal van het huur materiaal dient de huurder zelf verzekerd te zijn. Denk aan een goede reisverzekering!

Bij onherstelbare beschadiging, breuk, diefstal of verlies wordt de nieuwprijs = verkoopprijs -/- 15%
afschrijving (1 jaar oud materiaal) en 30% afschrijving (2 jaar oud materiaal) en 40% afschrijving (3
jaar oud materiaal) in rekening gebracht. Dit bedrag dient per direct op de dag van retourneren van het huurmateriaal contant of per betaalverzoek te worden voldaan.           

Begeleiding & clinic

Bij aankomst wordt informatie verstrekt over het verzamelpunt, dagen en tijdstippen. Zorg dat je op tijd bent, want de groep wacht op niemand. Als je in de sneeuw begeleiding wilt volgen en je hebt weinig sneeuwervaring dan ben je verplicht om op de Indoorrolbaan bij Indoorski Uden minimaal een Kennismaking les af te nemen. Hierdoor kan de organisatie een juiste inschatting maken van het niveau en de indeling van de begeleiding aldaar. Voor clinic moet men minimaal een bepaald niveau hebben om te kunnen deelnemen. Dit niveau wordt bepaald middels inschatting van de organisatie en opgave van de deelnemer. Mocht er tijdens de clinic blijken dat het gewenste niveau niet behaald wordt, kan uitsluiting volgen van de clinic. Het bedrag van de niet genoten clinic zal niet worden gerestitueerd.

In geval van annuleringen vanwege weersomstandigheden aanvaardt Indoorski Uden geen enkele aansprakelijkheid. Als een groep kleiner wordt dan 4 deelnemers, behouden wij ons het recht voor om deze te combineren of om de les duur te verkorten.

Deelname aan begeleiding en de clinic geschieden geheel op eigen risico. Indoorski Uden B.V.

Helmen

Voor de kinderen zijn helmen verplicht. Volwassenen worden geadviseerd ook een helm te dragen. Voor de volwassenen die deelnemen aan begeleiding/clinic verzorgd door de instructeurs van Indoorski Uden is het dragen van een helm verplicht.

Letsel

In geval van persoonlijk letsel of aangebracht letsel aan derden ben je zelf verantwoordelijk en dien je gebruik te maken van je eigen ongevallen-, ziektekosten-, reis- en/of aansprakelijkheidsverzekering. De organisatie kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Verloren voorwerpen

De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing of kwijtraken van bagage.

 

ONTEVREDEN OF KLACHTEN

Heb je een klacht over de reis of ben je ontevreden over de accommodatie, dan dien je dit direct te melden aan de receptie van de accommodatie en/of aan de organisatie. Klachten over het gehuurde materiaal, de begeleiding en clinic geef je door aan de organisatie.